[Multichannel 2017]: 'Marketeers werk vanuit doelstellingen!'

  • Online
  • 20 apr 2017 @ 12:15
  • Link
  • Wout Maas
    Wout Maas

    redacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • ZoekmachineEvenement

‎Marketeers werken nog veel te vaak vanuit aanpakgericht denken, waaruit een strategie volgt en daar hobbelen de doelstellingen vervolgens achteraan, zo stelde senior online marketing consultant Wouter Veenboer vanochtend tijdens zijn talk op Multichannel in DeFabrique in Utrecht,

'Laten we maar iets met contentmarketing gaan doen' of 'wij moeten ook op Instagram', het zijn de reflexen waar marketeers maar al te vaak inschieten omdat zij de hete adem van collega's voelen. Begrijpelijk misschien, maar verre van verstandig. Het gaat erom dat je eerst doelstellingen formuleert, anders gezegd, wat wil je bereiken? En pas daarna volgen de middelen en kanalen die daarbij horen. 'En dus niet andersom. Zorg dus dat je je doelstellingen scherp voor ogen hebt', zo betoogde Veenboer. 

De senior online marketing consultant hield een vurig pleidooi voor een hollistische, integrale benadering van het marketingvak. 'Je website, webanalytics en je traffic horen bij elkaar. Je moet precies in het oog hebben wie op welke manier bij je binnenkomt en converteert. Als je dat niet doet dan loop je als het ware in een donkere kamer.'
Seo verschuift cerder van keywords naar thema's, en de fundamenten van de seo-marketing veranderen (zie de afbeeldingen). 





Multichannel is nog de hele dag in DeFabrique met een veelvoud aan inspirerende sprekers die onder meer expertise hebben op het gebied van klantcontact, digital commerce en marketing. 








Wout Maas

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken